طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها

طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها

این تحقیق به بیان چگونگی طراحی نظام ارزیابی كاركنان در یكی از بزرگترین سازمانهای فرهنگی با ماهیت عمومی می پردازد

دانلود طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها

دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها شایستگی ارزیابی عملکرد آنتروپی شانون دانلودمقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلو دمقالات ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات ارشد مدیریت

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 146 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

دانلودمقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت

طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها

 
چکیده
سازمانهای انتفاعی اغلب پیامدهای حاصل از عملکرد کارکنان خود را به وضوح و آشکارا از طریق شاخص های مالی مشاهده و دریافت می کنند. در حالیکه سازمان های غیر انتفاعی و عمومی از این حیث با تاخیر روبرو هستند. این امر موجب می شود که آنها ضرورت طراحی نظام ارزیابی عملکرد را کمتر درک کنند. در این تحقیق نحوه طراحی و پیاده سازی فرایند ارزیابی عملکرد  در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یک سازمان عمومی و غیر انتفاعی تبیین می گردد. 
 
ماهیت یاد شده سازمان  ، فقدان اسناد راهبردی مدون و دشوار بودن سنجش خروجیها و نتایج سازمان از جمله عواملی بود که موجب شد در طراحی این نظام از رویکرد شایستگیها  بهره برده شود. هم چنین در این پژوهش سعی شده است با بهره مندی از نظرات کارشناسان و خبرگان سازمانی و با استفاده از تکنیک آنتروپی و شاخص ضریب تغییرات شایستگیهایی که به کارگیری آنها توسط کارکنان، عملکرد برتر را  پدید می آورد شناسایی، و اهمیت آنها تعیین شود. ضمن آنکه از منطق توزیع نرمال به عنوان یک مفهوم و تکنیک آماری در رتبه بندی کارکنان استفاده شده است. نتایج یافته ها نشان می دهد شایستگی تصمیم گیری  در ارزیابی مدیران ارشد و میانی و مهارتهایی چون مدیریت زمان و ارتباطات کتبی در سطوح کارشناسی به عنوان با اهمیت ترین شاخص  شناسایی شدند. 
 
 
کلمات کلیدی:

عملکرد

شایستگی

ارزیابی عملکرد

آنتروپی شانون

 
 
مقدمه:
نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین دارایی نامشهود سازمان همواره در دهه‌های اخیر مورد توجه خبرگان علوم مدیریت و مدیران سازمانی قرار گرفته است. لزوم توجه به افزایش كیفیت و كارایی عملكرد نیروهای سازمانی از امور انكار ناپذیر در رسالت و اهداف هر سازمانی است. در این راستا  فرایند ارزیابی عملكرد به عنوان یكی از زیر فرایندهای اساسی منابع انسانی، از چالش برانگیز‌ترین مباحث در گامهای طراحی و اجرا می‌باشد، این چالش زمانی كه سازمانی برای اولین بار پس از تأسیس اقدام به طراحی و یا بازنگری اساسی در حوزه ارزیابی عملكرد می‌كند محسوس‌تر است. دشواری مطالب ذکر شده زمانی بیشتر نمایان می شود که بدانیم سازمان مورد بررسی از جنس غیر انتفاعی و عمومی بوده و اندازه گیری خروجی ها و نتایج سازمان  بسیار پیچیده و دشوار است.
 این تحقیق به بیان چگونگی طراحی نظام ارزیابی كاركنان در یكی از بزرگترین سازمانهای فرهنگی  با ماهیت عمومی می پردازد. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها 1
چکیده 1
کلمات کلیدی: 2
1. مقدمه: 2

2.4. رویکرد شایستگی ها در ارزیابی عملکرد 6

3. روش شناسی تحقیق 8
3.4. انتخاب و تعیین اوزان شاخص ها 10

3.5. تعیین سطوح شایستگی و رتبه بندی عملکرد 11

4. نتایج یافته ها 14
5. نتیجه گیری و پیشنهاد ها 16
6. منابع: 19
 
 
 

دانلود طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها